یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
ساوه

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) با بیان این که زیارت جامعه کبیره یکی از آثار امام علی النقی(ع) است، گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از زیارت‌نامه‌هایی است که امام علی النقی(ع)، امام دهم شیعیان، به یکی از اصحابش تعلیم داده‌ است تا در هنگام زیارتِ امامان خوانده شود و نقشِ این زیارت، تأکید بر رهبریِ ائمهٔ شیعه به‌عنوان پیشوایانِ حکومتِ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با دهه ولایت و امامت، مراسم جشنی با سخنرانی خانم نجیبه کرمی مدیر و مدرس مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول (س) و حضور جمعی از معاونین، کادر و طلاب، امروز در مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) برگزار شد.

کرمی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره یکی از آثار امام علی النقی(ع) است، گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از زیارت‌نامه‌هایی است که امام علی النقی(ع)، امام دهم شیعیان، به یکی از اصحابش تعلیم داده‌ است تا در هنگام زیارتِ امامان خوانده شود و نقشِ این زیارت، تأکید بر رهبریِ ائمهٔ شیعه به‌عنوان پیشوایانِ حکومتِ اسلامی است.

وی در ادامه افزود: این زیارتنامه، توصیف بلند و بلیغی از اصل ولایت و امامت به عنوان یکی از اصول مهم جامعهٔ شیعی به حساب می‌آید و در این زیارت؛ فضیلت و تعبیر والا دربارهٔ اهل بیت به‌ کار برده شده‌ است.

مدیر و مدرس مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) با اشاره به اینکه امام هادی (ع) در این دعاها، نور و برهانِ خداوند را نزد اهل بیت می‌داند تاکید کرد: امام هادی(ع) در این دعاها، نور و برهانِ خداوند را نزد اهل بیت می‌داند و تنها کسانی را بر حق می‌داند که از این معارف بهره می گیرند.توصیف رابطه ائمه با پیامبر و همچنین ارتباط امامت و توحید، توصیف مقام علمی و سیاسی و اخلاقی ائمه، و پرداختن به عصمت و تولی و تبری از دیگر جنبه‌های این زیارتنامه به‌شمار می‌رود.

وی ضمن بیان اینکه عدم حضور مردم و بی بصیرتی و انتخاب نا به جا در زمان امام علی(ع)؛ سبب خانه نشینی آن حضرت شد، خاطرنشان کرد: مبلغین با جهاد تبیین و روشنگری مردم را برای مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت کنند.

کرمی در پایان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در پرهیز نامزدهای انتخاباتی از اظهارات دشمن شادکن، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرموده اند آقایان نامزدها در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند. حرف دشمن‌پسند زده نشود. این یک نکته‌ی مهمی است. ممکن است گاهی حرف هایی صادر بشود که این کشور را، ملت را، نظام جمهوری اسلامی را دشمن‌شاد کند، این جایز نیست. حرف هایی که زده می شود حرف هایی باشد که دشمن کشور را، دشمن ملت را، دشمن نظام را خوشحال نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha